Laden...

Find an exercise

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

Herstel

Uw spieren groeien niet direct bij inspanning, maar op het moment dat ze aan het herstellen zijn van de geleverde inspanning. Herstel na het trainen is minstens zo belangrijk als de daadwerkelijke training. Door voldoende rust te nemen kan uw lichaam zich opladen om de volgende keer weer net wat zwaarder of intensiever te kunnen trainen. Als u te vaak hetzelfde traint en niet voldoende rust neemt dan werkt dit averechts. Hieronder onze pijlers van aandacht om uw herstel na het trainen te bevorderen.

Voeding > voorzie uw lichaam van de juiste brandstof, eet om te voeden en niet te vullen

Een combinatie van voldoende eiwitten, goede koolhydraten en gezonde vetten zijn erg belangrijk. Net als dat je voldoende mineralen en vitaminen uit groenten en fruit moet halen. De juiste afstemming van deze voedingsstoffen stimuleren uw herstel na het trainen.

Drinken > water is van essentieel belang bij het goed functioneren van uw lichaam

Water helpt o.a. bij de opname en transport van voedingstoffen door uw lichaam. Dit betekent dat de aanvoer van belangrijke voedingstoffen richting uw spiercellen wordt gestimuleerd.

Ontspanning > creëer rust voor uw lichaam en geest en behoudt plezier

Wanneer je voortdurend gestrest bent produceert je lichaam een grote hoeveelheid van het hormoon cortisol. Dit 'stresshormoon' heeft een negatieve invloed op het herstel na het trainen.

Slapen > wanneer je structureel te weinig slaapt raken je hormonen ontregelt

Je lichaam maakt minder groeihormoon aan en een slaaptekort hindert een goede werking van het hormoon insuline.

Juist dit hormoon is belangrijk voor uw herstel, het speelt namelijk een grote rol bij de transport van voedingstoffen richting uw spiercellen. Iedereen, maar zeker mensen die regelmatig sporten zouden elke dag zo'n 8 uur moeten slapen. Dus op tijd naar bed om 's ochtends weer energiek op te staan.

Meer informatie? Vul het contact formulier in en maak een vrijblijvende afspraak, wij reageren binnen 24 uur op uw e-mail.